pondělí 17. února 2014

Livigno 2014

Nazdárek. Po 14-ti dnech se vracím s článkem na blog, tentokrát jako takový foto článek na téma LIVIGNO 2014. Podruhé jsem byla na horách v této lokalitě, kdyby někdo netušil jsou to italské Alpy. Je to krásné městečko, lyžuje se tu parádně a je zde na výběr několik středisek, které mají na výběr spoustu lyžařských tras. Kdybyste někdo nevěděl a chtěl do Alp kvůli lyžování, tohle vás opravdu nezklame.


Cestu opravdu nemám v oblibě. 12 hodin připláclá na autosedačce není pro mě zrovna nic příjemného. Ještě poslední 4 hodinky se začíná cesta obzvlášť klikatit. Nicméně, když jsem dojeli na místo určení hned jsme s kamarádkou vytáhly běžky a šli omrknout zdejší běžkařské trasy. 


Taky doporučuji nebrat pouze sjezdovky, ale opravdu i běžky (pokus máte). Občas se totiž stane, že na svahu není vidět, nebo je velký mráz. V tomhle případě je lepší sjet do údolí a vydat se běžkovat. Takto jsme učinili i druhý den, jelikož když jsme vyjeli lanovkou nahoru, nebylo nic vidět. Kam jedu, jestli do hlubokého sněhu nebo na ledovku, to jsem netušila. Takže jsme to brzy nahoře zabalili a sjeli dolů na vynikající šunkovou pizzu, kterou jsme si vzali s sebou na byt a tam se přezuli do běžkařské výbavy. 


Cestou ze sjezdovky jsem byla překvapená. Jelikož v Livignu jezdí celkem 3 autobusy, každý si musí hlídat svojí barvu, aby se dopravil domů. Ovšem každý autobus nějak barevně označený může jet i poněkud jinou trasu, což se nám také stalo (ale to nebylo to překvapení). Objížděli jsme celé Livigno a na jedné zastávce nastoupila i Lucka Dejmková z GET THE LOUK. Když jsme vystupovali na naší zastávce, Lou vystoupila s námi a hned nás zastavila, jestli nevíme kudy na Carosello (jedno z lyžařských středisek). Poradili jsme jí kam se má vydat a já se jen usmívala, protože se mi ještě nikdy nestalo, že bych potkala naživo českou blogerku, sotva vyjedu za hranice, tak jí potkám :D. 


Další dny jako každý jiný. Dopolední lyžovačka, k obědu skvělá pizza a pak buď odpolední lyžování, nebo běžky či procházka po městě. 

Když už jsme u toho města, tak Livigno je bezcelní zóna. Co se týče kosmetiky narazila jsem na kamenný obchod KIKO, ze kterého jsem si přivezla úchvatný lak na nehty v odstínu 28, který se nejdříve zdá takový petrolejový, z jiného úhlu je fialový a hází i další krásné odlesky. Jinak v kosmetickém ráji najdete poměrně dražší značky jako Dior, Channel, což není zrovna pro mě. Minulý rok tam měli úžasný obchod s L'Oreal, který obsahoval nesčetně mnoho výrobků, které jsem doteď v Česku neviděla. Bohužel, letos jsem ho nějak nemohla najít. A ceny jsou samozřejmě také levnější než normálně. 


Cenově je tak vše levnější (bezcelní zóna). Takže jak kosmetiku, oblečení, alkohol tam pořídíte daleko levněji než tady. Ovšem ohledně alkoholu si musíte pro vývozu dávat pozor na množství, protože hrozí celní kontrola při projíždění Švýcarskem. 

To by bylo tak na okraj vše, co by někoho mohlo zajímat. Pokud byste měli nějaký dotaz, určitě se ozvěte, tuhle lokalitu už mám 2 roky za sebou prochozenou :). 

Žádné komentáře:

Okomentovat